Radio Kami

Saturday 8 February 2014

Ride to Cameron- Day 1 (31/8/2013-Sabtu)



Hari ini adalah merupakan hari yang bersejarah Negara di mana negara kita menyambut hari kemerdekaan yang ke-56. Sudah menjadi tradisi negara kita, setiap tahun hari kemerdekaan disambut dengan begitu meriah kerana pada tarikh ini merupakan tarikh keramat negara kita 56 tahun yang lalu dan kini menjadi tarikh bersejarah yang akan dikenang sampai bila-bila pun. Hari ini juga merupakan cuti umum bagi rakyat Malaysia samada yang bekerja mahupun yang belajar. Ini bermakna my wifey pun cuti ari ni ( takde kelas..hihi). Namun demikian, kami ada cara tersendiri untuk menyambut hari kemerdekaan..hihi..nak tahu apa plan kami??tunggu...:).              
 
Plan kami ialah kami ingin ride santai ke Cameron Highland berdua..hehe..romantik tak??Plan yang tidak disengajakan @secara spontan ini disokong pula oleh My wifey. So, dengan tidak semena-menanya, ride kali ini dikenali dengan  "Merdeka Ride" hehe...ikuti kisah selanjutnya..:)

Kami bangun seawal jam 5.00 pagi apabila alarm handset berjaya nmengejutkan kami. Sepantas "Usain Bolt", kami pun bersiap-siaga dengan penuh semangat untuk mengharungi liku-liku hidup ini..:) saya mencapai beg pakaian yang sudah dipack oleh "buah hati" saya dan semuanya telah siap sedia...cuma tunggu dimasukkan ke dalam tempat simpanan sementara aka 'box' motor. Sebelum bertolak, sempat kami mengucup dahi kedua-dua hero kami yang masih nyenyak tido....sian plak nak tinggal mereka ni...huhu...nnti len kali abah & mama bawak sekali na...Tepat jam 5.25pg, kami sudah ready untuk bertolak...tak sabo lak nk ride kali ni...



Tengah Warm-up enjin motor...

Hehe...maka bertolak la kami dari USJ menuju ke Cameron Highlands dengan menaiki kuda putih ni..lebih kurang 1/2 jam ride, kami berhenti di R&R rawang untuk solat subuh...

Di R&R Rawang..berhenti solat subuh sat..gambar candid my wife yang tgh  tahan ngantuk..:).

Mana tak ngantuknya...sebelum subuh dah gerak...hihi...inilah dinamakan cabaran..tp diraut wajah ini jelas nampak sedikit kepenatan...ye la semalam tido lambat...then melayan kerenah anak2 yg masih lg cergas(tidur lmbt)..packing barang lg...hihi...sungguh penyabar insan ini..ok sambung cerita..kami meneruskan perjalanan ke destinasi yang dituju...tp ada beberapa tmpat yg kami singgah sebelum tiba ke destinasi...sila layan gambar ye..


Berhenti di Hentian Ladang Bikam...15 minutes rest..

 Then..acara seterusnya..breakfast..Pagi2 dah bedal nasi..kiki.....

 
@ R&R Tapah.

 
RM17 hinggit...mkn berdua ye..


Then...setelah lebih kurang 1 jam dekat R&R Tapah..kami meneruskan perjalanan...


 

tu diaa...kuar exit Tapah to Cameron..to the left...to the left... masa ni dah rasa syok!!! :)




Jalan Tapah-Cameron.
 
Ada  ala-ala gaya biker kental tak??hihi.. Sila layan gambar2 di bawah ye...mode sudah penat.


Tgh layan lap...

 
 

Tanah Rata 44km...Ringlet 31km...


 @Air Terjun Lata Iskandar
 

my wife&me @Air Terjun Lata Iskandar...awesome!!..:)

 
 Apa yang bestnya ialah 1st time sampai dengan motor.. dgn keta dah byk kali..(kui3x)

 Yesss...akhirnya... :)





@Bharat Tea


 

 



 Tiba di Hotel@Brinchang.


Kami berehat sebentar di hotel...pasni nk kuar jejalan lg...

(-bersambung-)








 

No comments:

Post a Comment