Radio Kami

Monday 15 August 2016

Blog yang sudah bersawang selama 2 tahun lebih???

بس الله الرحمن الرحيم 

Assalamualaikum wbt..

Lamanya blog ni sunyi kan..? Terlalu cepat masa berlalu.. Sedar tak sedar dah 2 tahun lebih.. Sekarang ni tiba2 mood nak mulakan blog ni datang balik... tiba2 je ke..?hari tu start sat je lps tu stop lama... tiba2 pun tak jugak sebenarnya.. banyak faktor yang menyumbang kepada kenapa saya boleh berblog.. Nombor satu adalah MASA... Nombor dua adalah SUPPORT... Nombor tiga adalah MOOD... Nombor empat suka hatilah sebab apa pun...

Memang tak dinafikan saya kurang masa.. tapi cuba curi2 masa untuk menulis.. sebenarnya menulis bukanlah bakat semula jadi saya pun.. dan minat pun agak kurang.. tapi demi mengasah bakat tersebut, maka saya pun cuba menulis blog ini.. itu pun bersama suami...

Lantaklah bahasa rojak ke apa..janji tulis je dulu.. selama 2 tahun lebih kebelakangan ni saya lebih byk berFB.. byk jugak lah benda yg dishare di sana walaupun tak semua... Tapi sekarang saya dah deactivate FB saya tu... (mungkin utk jangkamasa panjang/pendek). 

Pada pendapat peribadi saya, FB ada baik dan burukya...kita kena tgk keadaan hidup kita.. ada ketika memang perlu off supaya kita boleh fokus real life kita. Sebagai contoh sama saya nak siapkan thesis saya hari tu saya kena slowkan FB. Yang baiknya pulak, melalui FB saya boleh marketkan biz keluarga saya iaitu UMMUL IKAN BAKAR SPECIAL. Suka atau tak, FB sangat memberi kesan pada sale Kedai kami.. Walaupun FB mencuri banyak masa saya terpaksa juga buat.

Cerita Bab masa lagi.. Ni pendapat saya yang telah ketiadaan Maid untuk membantu saya di rumah... FB pencuri masa... Blog boleh di isi pada masa terluang.. dan Blog juga boleh di kesan oleh google bila ada yang google.. hehe~ FB ikut trending.. dan viral.. ada pro n cons... FB bleh update status pendek2.. tp news feed akan menarik kita untuk stuck di FB lama...

Cerita Bab Support.. Sebab suami Tok Laki saya support suh buat Blog balik...sebab dia suka nak share benda2 yang dia minat tu lah.. apa lagi pasal pengalaman, pengetahuan Ride dia (Bikers Kental lah katakan).. apa lagi sekarang kami baru tukar kuda baru... dengan sym ari tu pun dah jenuh dah.. kali ni tak tau lah kemana pulak.. tunggu la next post nak up pasal ride2 kami yang terdahulu...

Cerita Bab Mood..Bab ni saya pun tak berani nak jangka.. kerana sesungguhnya Allah memang membolak balikkan hati... cuba saya rasa dalam Blog ni saya boleh lebih berkongsi rasa... semoga ada ilmu yang bermanfaat... dan semoga Mood saya sentiasa ada untuk menulis perkongsiaan di blog ini...

Cukuplah untuk post kali ni...Next post kita cerita bab lain pulak..










No comments:

Post a Comment